Ledenhoekje

Wat te doen bij onderhoudsklachten?

Urgente onderhoudsklachten

Bij urgente onderhoudsklachten moet je denken aan spuitende waterleidingen, verstopte riolering, elektriciteit die het ineens niet doet, ernstige lekkage.

  • Probeer zelf te kijken wat de oorzaak is en sluit bijvoorbeeld waterleiding gas of licht af als dat nodig is. Ligt er een dakpan scheef of is er een plasticzak in de goot-afvoer gewaaid? Kijk wat je zelf kunt doen.
  • Stuur een mailtje aan bestuur@zelfbeheerhoekteilingerstraat.nl. Dat is het mail adres van het bestuur. Alle bestuursleden ontvangen die mail. Omschrijft de klacht, doe er eventueel een foto of een filmpje bij.
  • Bij zeer spoedeisende klachten: pak de telefoon en bel een van de bestuursleden of bel aan. Bij zeer spoedeisende klachten zullen wij altijd proberen onmiddellijk (voorlopige) oplossing te regelen. Alle bestuursleden kunnen dit regelen.
  • Bij een verstopte riolering kan je zelf het nummer van RSS bellen, het rioolontstoppingsbedrijf. Het nummer is: 08000991313. Daarop hebben we een abonnement. Maar laat ook altijd aan het bestuur weten als er een rioolklacht was. RRS kan ook gebeld worden bij een douche-afvoer die verstopt zitten of bij keuken afvoeren. Hieraan zijn geen kosten verbonden.

Onderhoudsverzoeken die niet spoedeisend zijn

Meld alle verzoeken bij het bestuur.

Als je wil weten welke zaken je zelf moet regelen en welke zaken de verantwoording van de vereniging zijn, kijkt dan ook bij: Wie betaalt wat.

  • Stuur een mailtje aan bestuur@zelfbeheerhoekteilingerstraat.nl. Dat is het mailadres van het bestuur, alle bestuursleden ontvangen die mail. Omschrijft de klacht, doe er eventueel een foto bij.
  • Niet urgente verzoeken voor onderhoud worden op de eerstvolgende bestuursvergadering besproken. In principe komen er altijd twee bestuursleden kijken en daarna wordt er besloten wat er gerepareerd moet worden en door wie. Daarvan krijg je per mail een bericht.